هر گؤلدن بیر بال پایی

اوره ک و دیله ک لریمیزی و آغیللاریمیزی پایلاشاق

هر گؤلدن بیر بال پایی

اوره ک و دیله ک لریمیزی و آغیللاریمیزی پایلاشاق

بررسی ظرفیت های توسعه صنعت پتروشیمی در خوی

18 شهرک تخصصی پتروشیمی برای تکمیل رنجیره تولیدات پتروشیمی در کشور ایجاد میشود .
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور امروز در حاشیه نشست بررسی ظرفیتهای توسعه صنعت پتروشیمی در خوی گفت : ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی در کشور 70 میلیون تن در سال است که بخشی از این تولیدات بصورت خام به کشورهای خارجی صادر و ارزش افزوده آن نصیب کشورهای دیگر میشود.
محمد زیار افزود : برای تکمیل زنجیره تولیدات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی پتروشیمی بر اساس تفاهم نامه وزرات صنعت معدن و تجارت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، شهرکهای تخصصی پتروشیمی برای احداث واحدهای کوچک و بزرگ تولید محصولات پتروشیمی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد میشود .
وی گفت : هم اکنون ایجاد 18 شهرک تخصصی پتروشیمی با همکاری بخش خصوص در کشور در دستور کار قرار دارد که کلیه زیر ساختها و امورات زیر بنایی آنها انجام شده است .
زیار، مجموع سرمایه گذاری در این شهرکها را بیش از 340 میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه اشتغالزایی پایین دست صنعت پتروشیمی در مقایسه با بالادست و میاندست آن 50 برابر بیشتر است افزود : عزم و اراده شرکت ملی پتروشیمی بر این است برای جلوکیری از خروج ارزش افزوده محصولات پتروشیمی از کشور و ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش شهرکهای تخصصی در بیشتر استانها ایجاد شود .
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور استان آذربایجان غربی را به لحاظ همجواری با کشورهای ترکیه و عراق و  آذربایجان یکی از استانهای مستعد برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی دانست و گفت : مطالعات گسترده ای در این زمینه در استان آغاز شده است .