هر گؤلدن بیر بال پایی

اوره ک و دیله ک لریمیزی و آغیللاریمیزی پایلاشاق

هر گؤلدن بیر بال پایی

اوره ک و دیله ک لریمیزی و آغیللاریمیزی پایلاشاق

ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه ،در نشست پرسش وپاسخ دانشجویان مکانیک

ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه ،در نشست پرسش وپاسخ دانشجویان مکانیک با بیان این مطلب افزود با ارائه این طرح، ضمن توجه ویژه به نیاز صنایع استان وتواناییهای این دانشگاه، گام مهمی در هدفمند شدن فعالیتهای علمی ،تحقیقاتی در این دانشگاه برداشته شود.

دکتر ایرج میرزائی در این نشست که روز دوشنبه مورخ 19/12/87 در سالن اجتماعات پردیس شماره 1 دانشگاه برگزار گردید،از پیوستن برخی از اساتید بورسیه، به بدنه هیئت علمی دانشگاه، در سال آتی خبر داد و افزود: حضور این اعضای هیئت علمی، که از دانشجویان دکترای مکانیک دانشگاههای بزرگ کشور هستند، موجب پربارتر شدن فعالیـهای آموزشی وتحقیقاتی این دانشگاه تازه تاسیس خواهد بود.

ریاست دانشگاه، همچنین با تشریح وضعیـتی که منجر به تغییرات در مدیریت گروه مکانیک گردید، از زحمات مدیر گروه قبلی، جناب آقای مهندس توتونچی، تقدیر نموده وابراز امیدواری کرد با همکاری سایر اعضای هیئت علمی  ودانشجویان رشته مکانیک با مدیرگروه فعلی، آقای دکتر بهبودنیا، گروه مکانیک با قوت وقدرت بیشتری در جهت رشد وارتقا علمی گام بردارد

معرفى کتاب: تحلیل زبان ترکى آذربایجانی به طریق ریاضی-حسین حق پرس

از مقدمه کتاب

"دراین کتاب کوشیده ایم که حتی الامکان ازریاضیات و اصول آن برای رسیدن به تحلیلی واقعی از زبان ترکی آذربایجانی، کمک بگیریم و روشهای استفاده از ریاضیات را برای کشف و بسط قوانین زبانشناختی نشان دهیم. نگارش این کتاب حدود شش سال به طول انجامیده و در سه مرحله تکمیل و آماده گردیده است. در دو مرحله اولیه ( گردآوری نکات قابل توجه ، بازنویسی ) نگارنده عمدا از مطالعه و الگوگیری از کتابهای تهیه شده در زمینه زبانشناسی و حتی دستور زبان ترکی ، احتراز کرده و کوشیده است با نگرشی جدید و خاص به روشن ساختن نکات مبهم زبان ترکی آذربایجانی بپردازد (روش آزمون و خطا) در مرحله سوم اصول علمی و قواعد موجود در این زمینه با محتویات دستنوشته هامنطبق گردیده است و نکات لازم برای تحلیل این زبان در این کتاب اضافه و نکات مغایر با اصول علمی حذف شده اند. این مرحله باراهنماییهای استاد ارجمند دکتر محمد علی فرزانه و نیز با ارشادات مستقیم جناب آقای دکتر محمدزاده صدیق به بار نشسته است. در اینجا لازم است از اساتید مذکور تشکر و قدردانی گردد." 

http://oyrenci.com/SpecialPart/c6db6be6-3377-4c99-b5c9-8606a74bba74.pdf برگرفته شده 

                 از سایت اویرنجی oyrenci.com          ؛

ساخت دانشکده عرفان در کنار بارگاه «شمس تبریزی»

سیدطه مرقاتی عضو هیأت مؤسس بنیاد شمس تبریزی و مسئول بنیاد در شهرستان خوی در فت‌وگو با فارس، درباره خرید خانه‌های اطراف بارگاه شمس تبریزی گفت: خرید خانه‌های اطراف منار شمس بودجه می‌خواهد. اخیرا می‌گویند در مجلس 500 میلیون تومان برای این کار تصویب شده که مشغول پیگیری آن هستیم.

ادامه مطلب ...